.comment-link {margin-left:.6em;}

حرفهائی به رنگ سکوت

Thursday, May 11, 2006

پيوند ارواح

اينقدر به آدمها گير ندهيم كه چرا مثل بقيه نيستند يا در واقع چرا مثل ما نيستند ... بالاخره آدم‌ها هر كدام يك عيبي ـ از نگاه ديگران عيب!ـ دارند كه مصرانه روش پافشاري مي كنند . يكي دوست نداره با همه بجوشه و گرم بگيره و ديگري هم عيوب و توانائيهاي ديگر! بگذريم ... اين شعر را فكر كنم ده ـ دوازده سالي مي‌شه كه حفظم ؛ اما متاسفانه از نام شاعر و سراينده اش هيچ اطلاعي در فايلهاي ذهنم نيست
شخصي گفت : با فرزانه اي
كه از چه با اهل جهان بيگانه اي ؟
همچو من با خلق عالم يار باش
مرد مردمجوش و مردمدار باش
گفت: عارف اين ز من نايد همي
همدم من، همدلم بايد همي
همدمي گر نيست، تنهايي نكوست
فرق بايد داد دشمن را زدوست
هر كه دارد چشم و لب دلدار نيست
دلبر من هر پري رخسار نيست
كي بود خويشي به جز بيگانگي؟
مرغ دريا را به مرغ خانگي ؟
...
جاذبي بايد كه مجذوبم كند
بر صليب عشق مصلوبم كند
نيست هر همصحبتي، همزاد من
كر كجا يابد غم فرياد من ؟
...

3 Comments:

  • سلام
    شعر ظاهرا از مهدی سهیلی است. اینجا می توانید ببینیدش:
    http://www.avayeazad.com/mehdi_soheili/lahzeha_va_sahneha/66.htm
    اما یک سوال: آیا مطمئنید که "هر" کسی یک عیبی دارد که روش پافشاری می کند؟

    By Blogger amir, at June 18, 2006 11:44 AM  

  • سلام هدي جون
    بازگشتت رو به عالم وبلاگت تبريك مي كنم. اما اين حرف كه مي گي هركس روي عيب خودش پافشاري مي كنه درست نيست. شايد بهتره بگيم هركس خصوصيات ويژه خودش رو داره كه روي اونهاناخودآگاه پافشاري مي كنه.(براي اين مي گم ناخودآگاه چون خيلي وقتا خودمون هم دقيقاً نمي دونيم چه خصوصياتي داريم)
    گذشته از همه اينها دلم براي نوشته‌هات تنگ شده بود
    موفق باشي

    By Anonymous Anonymous, at June 20, 2006 8:49 AM  

  • Ye dost!
    سلام خدمت امیر آقا
    بله فکر می کنم اشتباهی پیش اومده اگر هر کسیم عیبی داشته باشه شما الحمدالله از همه خلق جهان مستثنایید.

    By Anonymous Anonymous, at June 27, 2006 9:07 AM  

Post a Comment

<< Home