.comment-link {margin-left:.6em;}

حرفهائی به رنگ سکوت

Sunday, August 21, 2005

رفتار من عادی است


رفتار من عادی است
اما نمی دانم چرا
این روزها
از دوستان و آشنایان
هر کس مرا می بیند
از دور می گوید :ا

این روزها انگار
حال و هوای دیگری داری !ا

اما
من مثل هر روزم
با آن نشانیهای ساده
و با همان امضا ، همان نام
و با همان رفتار معمولی
مثل همیشه ساکت و آرام

این روزها تنها
حس می کنم گاهی کمی گنگم
گاهی کمی گیجم
حس می کنم
از روزهای پیش قدری بیشتر
این روزها را دوست دارم
گاهی
ـ از تو چه پنهان ـ
با سنگها آواز می خوانم
و قدر بعضی لحظه ها را بیشتر می دانم

این روزها گاهی
از روز و ماه و سال ، از تقویم
از روزنامه بی خبر هستم
حس می کنم گاهی کمی کمتر
گاهی شدیدا بیشتر هستم
حتی اگر می شد بگویم
این روزها گاهی خدا را هم
یک جور دیگر می پرستم

ازجمله دیشب هم
دیگرتر از شبهای بی رحمانه دیگر بود
من کاملا تعطیل بودم
اول نشستم خوب
جورابهایم را اتو کردم
تنها ـ حدود هفت فرسخ ـ در اتاقم راه رفتم
با کفشهایم گفتگو کردم
و بعد از آن هم
رفتم تمام نامه ها را زیر و رو کردم
دنبال آن افسانه موهوم
دنبال آن مجهول گشتم
و سطر سطر نامه ها را جستو کردم
چیزی ندیدم
تنها یکی از نامه هایم
بوی غریب و مبهمی می داد
انگار
از لا به لای کاغذ تا خورده نامه
بوی تمام یاسهای آسمانی
احساس می شد

دیشب دوباره
بی تاب در بین درختان تاب خوردم
از نردبان ابرها تا آسمان رفتم
در آسمان گشتم
و جیبهایم را
از پاره های ابر پر کردم
جای شما خالی !
یک لقمه از حجم سفید ابرهای ترد
یک پاره از مهتاب خوردم
دیشب پس از سی سال فهمیدم
که رنگ چشمانم کمی میشی است
و بر خلاف سالهای پیش
رنگ بنفش و ارغوانی را
از رنگ آبی دوست تر دارم
دیشب برای اولین بار
دیدم که نام کوچکم دیگر
چندان بزرگ و هیبت آور نیست
این روزها دیگر
تعداد موهای سفیدم را نمی دانم


گاهی برای یادبود لحظه ای کوچک
یک روز کامل جشن می گیرم
گاهی صد بار در یک روز می میرم
حتی یک شاخه از محبوبه های شب
یک غنچه مریم هم برای مردنم کافی است
گاهی نگاهم در تمام روز
با عابران نا شناس شهر
احساس گنگ آشنائی می کند
گاهی دل بی دست و پا و سر به زیرم را
آهنگ یک موسیقی غمگین هوایی می کند
اما
غیر از همین حسها که گفتم
و غیر از این رفتار معمولی
و غیر از این حال و هوای ساده و عادی
حال و هوای دیگری
در دل ندارم

رفتار من عادی است
قیصر امین پور

10 Comments:

  • سلام
    ممنون از لطفتان.
    از اشعار هم لذت وافر حاصل گرديد.
    موفق باشيد.
    بي شك در حد توان به شما سر خواهم زد.

    By Blogger نثرما, at August 21, 2005 5:38 PM  

  • آب طلب نکرده همیشه مراد نیست ...
    شاید بهانه ایست که قربانی ات کنند

    By Anonymous Anonymous, at August 21, 2005 5:45 PM  

  • wow che shere ghashangi
    rasty tatilatet tamoom shod? khaste nabashi, doreye badie tatilat keye? har chi zoodtar behtar;)
    nemidoonam pas yani nabayad bavar kard?

    By Anonymous Anonymous, at August 22, 2005 12:26 AM  

  • salam , weblog e khili khili ghashangi darid , ba mohtawa va ba maani , behetoon tabrik migam .... payandeh bashid

    By Anonymous Anonymous, at August 22, 2005 1:00 AM  

  • وبلاگت بسیار زیباست.
    خیلی کارت درسته ها!
    چون پایبند به تمام اصول بلاگر کار می کنی

    By Anonymous Anonymous, at August 22, 2005 5:52 AM  

  • سلام. از تعریف خوشم نمیاد. اما احسنت. به شما. به انتخابتان. به سلیقه تان . و به همسرتان

    By Anonymous Anonymous, at August 22, 2005 6:25 PM  

  • یه بار به شما سر زدم و برایتان گفتم که به شما لینک داده ام .
    نظرت را می خواستم
    شاد باشی .

    By Anonymous Anonymous, at August 24, 2005 5:57 PM  

  • salam , mersi ke be man comment dadid ... weblog e khili ghashangi darid .. tabrik migam .. ejazeh e tabadol e link midid ??? payandeh bashid o bahari ... bedrood

    By Anonymous Anonymous, at August 25, 2005 5:38 PM  

  • بسیار زیبا است

    By Anonymous Anonymous, at August 25, 2005 5:58 PM  

  • salam , mersi hoda joon ,, manam linke shoma ro gozashtam . payandeh bashid .

    By Anonymous Anonymous, at August 25, 2005 6:30 PM  

Post a Comment

<< Home